ابزار هدایت به بالای صفحه

متفرقه - ولایت _ وحدت _ بصیرت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

کمیل کسان خود را بگو تا پسین روز پى ورزیدن بزرگیها شوند و شب پى برآوردن نیاز خفته‏ها . چه ، بدان کس که گوش او بانگها را فرا گیرد ، هیچ کس دلى را شاد نکند جز که خدا از آن شادمانى براى وى لطفى آفریند ، و چون بدو مصیبتى رسد آن لطف همانند آبى که سرازیر شود روى به وى نهد ، تا آن مصیبت را از او دور گرداند چنانکه شتر غریبه را از چراگاه دور سازند . [نهج البلاغه]
ولایت _ وحدت _ بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چند نمونه بروشور برای نمایشگاه دفاع مقدّس

سلام و خدا قوت خدمت همه ی عزیزانی که نمایشگاه دفاع مقدّس زدند.

سه بروشور آماده بصورت رنگی و سیاه و سفید در موضوعات: 1- تأثیرات مخرّب ماهواره بر فرهنگ و تمدّن جامعه ایرانی 2- جنگ نرم چیست و راه های مقابله با آن کدام است؟ و 3- سهم ما و شما از کمک به اسرائیل، با محتوای مناسب و جذّاب موجود است. هر کدام از دوستان عزیزی که مایل به چاپ این بروشورها برای استفاده در نمایشگاهشون هستند یک نظر خصوصی در همین پست برای بنده بگذارند (همراه با ایمیل)، تا انشاالله سریعاً براشون ارسال کنم.

خواهشمندم در نظرتون عنوان بروشور درخواستی و هم چنین رنگی یا سیاه و سفید بودنش رو ارسال کنید.

التماس دعا...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( دوشنبه 92/7/1 :: ساعت 9:44 عصر )
»» روش به قتل نرساندن ماهی قرمز

 

ماهی قرمز در رسومات عید نوروز جایی ندارد (برای اطلاعات بیشتر در این باره در اینترنت جستجو بفرمائید).

 

این موجودات مظلوم قادر به طول عمر در 25 تا 40 سال هستند که بخاطر این رسم غلط خریدن ماهی قرمز برای نوروز، سالانه 5 میلیون قطعه از این موجودات بی زبان و بسیار مظلوم کشته(قتل عام) می شوند. قسمتان می دهم که به این موجودات مظلوم رحم کنید و آن ها را خریداری نکنید. بیایید جزء کسانی باشید که قدمی برای پایان دادن به قتل عام سالیانه این موجودات مظلوم برداشته اند. به جای ماهی قرمز یک سیب سرخ زیبا  در آب تنگ بیندازید. بیایید با این کار از پرورش و فروش این موجودات مظلوم که باعث قتل عام آن ها می شود جلوگیری کنید. اما ..

اما اگر امسال هم دیگر کار از کار گذشته و شما برای نوروز ماهی قرمز خریده اید (این گناه ندانسته را مرتکب شده اید)، حتماً این لینک ها را باز کرده و مطالبش را بخوانید تا حداقل با خوب نگهداری کردن از آن ها یک مقدار دیرتر عمر این آفریده های مظلوم خداوند را به پایان برسانید. فقط یادتان باشد که این ماهی ها نباید به رودخانه ها و دریاچه ها انداخته شوند. چون ماهی های قرمز در محیط های غیر بومی از قبیل رودخانه و دریاچه، با خوردن تخم ماهی های دیگر و همچنین جفت گیری با آن ها، زیست بوم جانوری را بر هم می زنند. همچنین قارچ ها و انگل های روی بدن این ماهی به ماهی های دیگر سرایت کرده و آن ها را بیمار و در نهایت باعث مرگ آن ها می شود.

علل مرگ ماهی قرمز

بیماری های ماهی قرمز عید

روش نگهداری از ماهی قرمز خانگی

غذا و خانه ماهی قرمز نوروز

آقای رحیمپور ازغدی: فقها میگویند هر جانداری که در اختیار کسی باشد باید وسایل زندگی، بهداشت و آسایش آن را فراهم کند و گرنه حرام است آن را حیوان را نگه دارد.

مطلب زیر هم بصورت کوتاه و مفید آماده شده:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( یکشنبه 91/12/13 :: ساعت 11:4 صبح )


»» مثالی درباره رفتار ما با خودمان و اطرافمان

 

مثالی درباره رفتار ما با خودمان و اطرافمان

در روزگار قدیم تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت.

...همسر چهارم را بیشتر از همه دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران قیمت پذیرایی می کرد. بسیار مراقبش بود و بهترین چیزها را به او می داد.

همسر سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار می کرد. نزد دوستانش او را برای جلوه گری می برد گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مرد دیگری برود و تنهایش بگذارد.

واقعیت این بود که او همسر دومش را هم بسیار دوست داشت. او بسیار مهربان بود و دائماً نگران و مراقب مرد بود. مرد در هر مشکلی به او پناه میبرد و او نیز به تاجر کمک می کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید. اما همسر اول مرد زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود. اما اصلاً مورد توجه مرد نبود. با وجود این که از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای که تمام کارهایش با او بود حس می کرد و تقریباً هیچ توجهی به او نداشت.

روزی مرد احساس کرد به شدت بیمار است و به زودی خواهد مرد.

به دارایی زیاد و زندگی مرفه خود اندیشید و با خود گفت: من اکنون چهار همسر دارم ،اما اگر بمیرم دیگر کسی را نخواهم داشت، چه تنها و بیچاره خواهم شد ! بنابراین تصمیم گرفت با همسرانش حرف بزند و برای تنهاییش فکری بکند.

اول از همه سراغ همسر چهارمش رفت و گفت: من تو را از همه بیشتر دوست دارم و از همه بیشتر به تو توجه کرده ام و انواع راحتی ها را برایت فراهم آورده ام، حالا در برابر این همه محبت من آیا در مرگ با من همراه می شوی تا تنها نمانم؟

زن به سرعت گفت: "هرگز” ؛ همین یک کلمه و مرد را رها کرد.

مرد با قلبی که به شدت شکسته بود به سراغ همسر سومش رفت و گفت: من در زندگی تو را بسیار دوست داشتم آیا در این سفر همراه من خواهی آمد؟

زن گفت: البته که نه ! زندگی در این جا بسیار خوب است . تازه من بعد از تو می خواهم دوباره ازدواج کنم و بیشتر خوش باشم. قلب مرد از این حرف یخ کرد.

مرد تاجر به همسر دوم رو آورد و گفت: تو همیشه به من کمک کرده ای . این بار هم به کمکت نیاز شدیدی دارم شاید از همیشه بیشتر، میتوانی در مرگ همراه من باشی؟

زن گفت : این بار با دفعات دیگر فرق دارد. من نهایتاً می توانم تا گورستان همراه تو بیایم اما در مرگ متأسفم !

گویی صاعقه ای به قلب مرد آتش زد. در همین حین صدایی او را به خود آورد: من با تو می مانم ، هر جا که بروی تاجر نگاهی کرد ، همسر اولش بود که پوست و استخوان شده بود. غم سراسر وجودش را تیره و تار کرده بود و هیچ زیبایی و نشاطی برایش باقی نمانده بود . تاجر سرش را به زیر انداخت و به آرامی گفت: باید آن روزهایی که می توانستم به تو توجه میکردم و مراقبت می بودم

در حقیقت همه ما چهار همسر داریم!

1:
همسر چهارم که بدن ماست. مهم نیست چه قدر زمان و پول صرف زیبا کردن او بکنی وقت مرگ ،اول از همه او، تو را ترک می کند.

2:
همسر سوم که دارایی ماست. هر چقدر هم برایت عزیز باشد وقتی بمیری به دست دیگران خواهد افتاد.

3:
همسر دوم خانواده و دوستان ما هستند . هر چقدر صمیمی و عزیز باشند وقت مردن نهایتاً تا سر مزارت کنارت خواهند ماند.

4:
 همسر اول که روح ماست. غالباً به آن بی توجهیم و تمام وقت خود را صرف تن و پول و دوست میکنیم. او ضامن توانمندی های ماست اما ما ضعیف و تنها رهایش کرده ایم تا روزی که قرار است همراه باشد اما آن روز دیگر هیچ قدرت و توانی برایش باقی نمانده است.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( یکشنبه 91/7/2 :: ساعت 5:13 عصر )
»» وظایف ما نسبت به دیگران در انتخابات

وظایف ما نسبت به دیگران در انتخابات

 

اما پس از تصمیم بر اصل حضور در انتخابات و شناسایی کاندید اصلح بر اساس ملاک ها و معیارهای موجود باید وظایفی که نسبت به دیگران داریم را نیز شناسایی کنیم تا این وظیفه را نیز عملی سازیم که مهمترین آنها عبارتند از :

1 تبلیغ در بین مردم برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات چرا که فراوانی شرکت در انتخابات نشانه پشتوانه مردمی است و چگونگی پیروزی نامزدها نشانه ذائقه سیاسی جامعه است که در پی آن سیاست مداران داخلی و خارجی به تحلیل و بررسی می پردازند و حتی گاهی زمینه های تهدید و تطمیع از سوی دشمنان فراهم می شود. از این رو شرکت در انتخابات و دقت در نوع انتخاب دارای اولویت می باشد.در مواردی که شرکت در انتخابات موجب تقویت اسلام و مأیوس شدن دشمنان در رأس آنها آمریکاست و یا در اثر شرکت نکردن ممکن است مسئولیت های قوا به دست افرادی بیفتد که دلسوزی لازم را برای اسلام و نظام اسلامی نداشته باشند ، شرکت در انتخابات واجب شرعی است.

در زمینه لزوم تلاش همگانی برای مشارکت مردم در انتخابات مقام معظم رهبری می فرمایند: مسأله‌ى اول، مشارکت است. در زمینه‌ى مشارکت مردم، هر طور که مى‌توانید، روى خانواده‌ها و دوستانتان کار کنید. مشارکت، یکى از اساسى‌ترین مسائل است. حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است. (بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/1384)

2 ارائه و تبیین ملاک های کاندیدای اصلح برای مردم به منظور انتخابی از سر آگاهی.

در پایان مطلبی را باعنوان «منشورات رهبری در موردانتخابات مجلس هشتم» خدمت شما تقدیم می کنیم که هر چند اصل این مطلب در مورد انتخابات مجلس هشتم بوده است اما به دلیل کارآیی آن در هر انتخاباتی می تواند به عنوان راهنمای ما در مسیر انتخاب برتر در هر انتخاباتی و به ویژه انتخاب مجلس نهم قرار گیرد .

منشورات رهبری در مورد انتخابات مجلس هشتم!

در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس به عنوان «عصاره فضایل یک ملت» از جایگاهی ویژه برخوردار و «در رأس همه امور قرار دارد.» مجلس شورای اسلامی بازوی توانمند دستگاه های اجرایی کشور بوده و دولت تنها مجری قوانینی است که توسط مجلس به تصویب می رسد. در حقیقت نمایندگان مجلس با سیاستگذاری، جهت دهی و نظارت بر فرایندهای مختلف اجرایی کشور, سرنوشت کشور و مردم را تعیین می کنند. از این رو صاحب نظران و کارشناسان سیاسی مهمترین انتخابات در صحنه سیاسی کشور را انتخابات مجلس می دانند. البته مجلس قوی، فعال، کارآمد، مؤثر و مطلوب شکل نمی‌گیرد مگر با عناصر مؤمن و کارآمدی که با رأی و انتخاب شایسته آحاد مردم روانه مجلس می‌شوند و بتوانند به بهترین صورت از عهده این وظیفه مهم و سرنوشت ساز به خوبی برآیند ؛ چرا که بار این مسئولیت به اندازه‌ای سنگین است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «آگاهان باتقوا و مردان خدا، اگر وظیفه نباشد به زور هم حاضر به پذیرش آن نیستند.» از آن جا که تبیین وظایف و نحوه انتخاب مردم یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین موضوع در فرایند برگزاری انتخابات است، در ادامه گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در سال (1386) پیرامون اهمیت انتخابات مجلس و شاخصه های نمایندگان مطلوب، ارائه می گردد:


یکم. تکالیف مردم در انتخابات

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم قم در تبیین وظایف و تکالیف مردم و بخش های مختلف جامعه در ارتباط با انتخابات می فرمایند: «انتخابات در پیش است، این انتخابات خیلی مهم است. نه خصوصِ این انتخابات، همه انتخابات ها مهم است، این هم از جمله مهم است. مردم وظائفی دارند؛ مسؤولین، نخبگان وظائفی دارند. اولاً سعی شود اهمیت و ارزش و عظمت انتخابات محفوظ بماند؛ معلوم باشد. مردم با امید و اعتماد به پای صندوق ها بروند. دوم،... در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهائی که نامزد می شوند، چه آنهائی که طرفدار آنهایند، چه آنهائی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناح های مختلف کشور، بداخلاقی و بدگوئی و اهانت و تهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می شود. نکته سوم اینکه مراقب فعالیت های دشمن باشند. حالا پریروز -دو روز قبل از این- بوش، رئیس جمهور آمریکا گفت ما از فلان دسته در ایران حمایت می کنیم. این ننگ است برای هر کسی که آمریکا بخواهد او را تحت الحمایه خود بگیرد. اول، خود آن کسانی که آن دشمن وحشی می خواهد از آنها حمایت کند، بعد هم مردم فکر کنند، ببینند چرا می خواهد حمایت کند. کدام نقص در این ها هست که موجب شده است دشمن بخواهد از او حمایت کند.... مردم هم باید حواسشان جمع باشد؛ نگذارید انتخابات بشود ملعبه دست بیگانگان. انتخابات مال ملت ایران است، مال جمهوری اسلامی است، مال اسلام است؛ مرزهاشان را با دشمن مشخص و متمایز کنند. من بارها به بعضی از افراد سیاسی که فعالیت هائی دارند و گاهی یک مخالف خوانی هائی می کنند، تذکر داده ام، نصیحت کرده ام؛ گفته ام مواظب باشید مرزهای میان شما و دشمن کمرنگ نشود؛ پاک نشود. مرز وقتی کمرنگ شد، احتمال اینکه کسانی از این مرز عبور کنند یا دشمن از این مرز عبور کند و بیاید این طرف یا دوست و خودی غافل شود و از مرز عبور کند و برود به دامن دشمن، زیاد خواهد بود. مرزها را روشن کنید؛ مشخص کنید.... وقت بصر و صبر، یکی همین جاست؛ بصیرت. ملت ایران وقت انتخابات که می رسد، احتیاج به بصیرت دارد؛ نگاه کند ببیند دشمن چه موضعی گرفته است در قبال این حرکت عظیم مردمی؛ حواس خود را جمع کند، تصمیم درست بگیرد. این هم وظیفه ی ما مردم است که بایستی مراقبت کنیم.»

رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان می فرمایند: «چند صباح دیگر انتخابات داریم. حضور در انتخابات هم از همین قبیل است؛ حضور است. من اصرارم در همه ی انتخابات ها بر حضور است. باید آمد سر صندوق رأی، به کوری چشم دشمن بایستی رأی داد. دشمن می خواهد که ملت انتخابات نداشته باشد، راهپیمائی بیست و دو بهمن نداشته باشد، راهپیمائی قدس نداشته باشد، حضور در مراسم عظیم دینی نداشته باشد، احساسات دینی نداشته باشد. جوان ما بی تفاوت و بی رگ و بی اعتنا و دلسپرده ی به شهوات و غرق در فساد و در مواد مخدر باشد. دشمن این را می خواهد؛ این برای دشمن خوب است، لذا این را ترویج می کنند؛ گاهی به زبان بیان ایدئولوژی، گاهی به زبان تهدید سیاسی، گاهی به زبان تهدید نظامی، گاهی به وسیله ی باندهای قاچاق مواد مخدر، گاهی به وسیله ترویج فیلم های مهیج شهوت؛ دشمن همه جور وارد میدان می شود و تلاش می کند و خودکشون می کند که بلکه بتواند این ملت را از این حرکت مستقیم و قوی و عزیز منصرف کند. وقت انتخابات هم که می شود -شاید یادتان هست- غالباً قبل از انتخابات یک حرفی می زنند که معنایش این است که مردم در انتخابات شرکت نکنید؛ کارهائی می کنند، تلاش می کنند؛ گاهی به وسیله آدم های غافل و فریب خورده، گاهی به وسیله آدم های وابسته، کارهائی می کنند که بلکه مردم را از شرکت در این مراسم عظیم باز بدارند، که انتخابات یکی از این مراسم بسیار عظیم است.من توصیه ام به مردم در درجه اول این است که بیایند وارد میدان انتخابات شوند، صندوق های رأی را پر رونق کنند. خود این صفوفی که ایستادند، ممکن است زحمت هم داشته باشد؛ در هوای سرد؛ یک ساعت - کمتر، بیشتر - اما این مجاهدت است، این جهاد است؛ این زحمت پیش خدای متعال اجر دارد. بروند رأی بدهند.»


دوم. شاخصه های کاندیدای اصلح

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجتماع بزرگ مردم یزد در لزوم شناسایی نماینده اصلح و ویژگی های آن می فرمایند: «آنچه که من عرض می کنم، در درجه ی اول حضور مردمی است. در درجه بعد که البته حائز اهمیت بسیاری است این هم، پیدا کردن نماینده اصلح است. آن کسانی که به وسیله ی شورای نگهبان صلاحیت آنها اعلام می شود، معنایش این است که این از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است. در بین این کسانی که اعلام میشوند، افرادی هستند با صلاحیت های بالاتر، افرادی هستند در سطح پایین تر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدان های انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند. اینها فرصت هائی هست، بایستی مردم عزیز ما در همه جای کشور هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأی خود مسجل کنند و مجلس را - آن مجلسی را که مورد نیاز جامعه کنونی ماست - تشکیل بدهند. البته مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده های غیر عملی ملاک نیست. من با خودِ نماینده های محترم در دوره های مختلف وقتی مواجه شدم، به این ها گفتم: آقایان و خانم های نماینده! وظیفه نماینده این نیست که وعده ی عمرانی و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه ی انتخابی خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائی است، کار دولت است. وظیفه نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتی قانون شد - یعنی قاعده ای گذاشته می شود - دستگاه های اجرائی و قضائی مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل می کنند. وعده های غیر عملی دادن، وعده های بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهی علامت منفی هم هست.»

رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان در تبیین این موضوع مهم می فرمایند: «به کی رأی بدهند؟ شاخص این است که شعارهای انقلاب بایستی به وسیله ی مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده تر شود این شاخص است. ربطی به جناح بندی ها ندارد، ربطی به اسمها ندارد. علاج دردهای این ملت و وسیله ی رسیدن به آرمانهای این ملت، شعارهای انقلاب است؛ اینها باید حفظ شود. آن کسانی که با این شعارها به معنای حقیقی کلمه مخالفند، دشمنِ این شعارهایند؛ اینها نباید در مراکز تصمیم گیری واقع بشوند. بین ملتند، باشند. آحاد ملت، هر کسی هر عقیده ای داشته باشد، اشکال ندارد؛ اما آن کسی که عقیده اش این است که این ماشین باید راه نیفتد، این را نمی شود پشت رُل گذاشت. یک آدمی که عقیده اش این است که از این جا باید این اتومبیل حرکت نکند، این شخص را پشت فرمان خودرو بگذاریم، هیچ وقت این اتومبیل حرکت نخواهد کرد. باید کسی را بگذاریم که معتقد به این حرکت باشد، معتقد به این راه باشد، معتقد به آن هدف باشد، معتقد به توانائی های ملی باشد، معتقد به اسلام، معتقد به انقلاب باشد و شاخص ها را قبول داشته باشد. این آن نقطه ی حساس است. این هم نکته دوم است.البته باید هوشیاری بخرج داد؛ باید هوشیاری بخرج داد. از دوروها و دو رنگ ها و ظاهر باطن مختلف ها بایستی ترسید.»


سوم. لزوم اخلاق انتخاباتی

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد مردم سالاری دینی رعایت اخلاق انتخاباتی بر اساس آموزه‌ها و باورهای دینی و اخلاقی ملت ایران است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام به نامزدها و تشکل های سیاسی تأکید می نمایند: «من خواهش می کنم همیشه، در همه ی دوران ها، انتخابات ها را وسیله ای قرار بدهید برای قوت ملی، برای افزایش اقتدار ملی؛ نه برای تضعیف نظام و تضعیف آبروی ملت. جنجال هائی که بعضاً از طرف بعضی از احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی و جناح های بداخلاق در اطراف انتخابات می شود، تضعیف کننده ی کشور و ملت و نظام است. جناحهای مختلف، جریان های مختلف، گرایش های مختلف، با شوق و ذوق و علاقه مندی همه عواملشان را بسیج کنند و انتخابات را به عنوان یک هدف عالی، هدف خوب، هدف شیرین مورد توجه قرار بدهند و به دعوا و جنجال و اهانت و پنجه به روی هم کشیدن قضایا را نکشانند. انتخابات را وسیله ای بکنید برای اینکه دشمنان را ناامید بکنید و ان شاءاللَّه این انتخابات هم مثل بقیه ی انتخابات ها مایه عزت روزافزون اسلام باشد.»

و در جایی دیگر می فرمایند: « از طرف علاقه مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته ی ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهای مؤمن را، مصونیت دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه ها، در مطبوعات، در پایگاه های اینترنتی و غیره، اینها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه ی کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی ای دارند، درخواست می کنم، اصرار میکنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می خواهید، از نامزد مورد علاقه ی خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است. بعضی جاها در دنیا معمول است اسرار خانوادگی یکدیگر را برملا می کنند، عکس های پنهانی از هم میگیرند، افشا میکنند. خوب، همان هائی هستند که وقتی هم رفتند مجلس - دیده اید در تلویزیون - سر یک مسئله ای می افتد به جان هم، با مشت و لگد با هم رفتار می کنند! اینکه امتیاز برای نماینده نیست.آنچه که در مورد انتخابات باید به یاد مردم عزیز ما باشد، آماده شدن برای حضور همه جانبه و گسترده در انتخابات و کوشش کردن برای شناسائی اصلح و مراعات کردن رفتارهای انتخاباتی است، که این را عرض کردیم.»

در هر صورت مجلس خوب و مطلوب شکل نمی‌گیرد مگر با عناصر مؤمن و کارآمدی که با رأی دقیق آحاد مردم روانه مجلس می‌شوند و به خوبی توانایی انجام این مسئولیت خطیر را داشته باشند. چنانکه از دیدگاه مقام معظم رهبری «بردوش کشیدن این بار امانت، قدرت و تحمل می‌خواهد و نیز مستلزم داشتن صلاحیت، هوشمندی و توان تدبیر، تعقل و فراست است.» بنابراین می‌توان گفت تنها رأی خوب به شایسته ترین نمایندگان، مجلس خوب، کارآمد و تأثیرگذار در پیشرفت همه جانبه و رفع مشکلات و معضلات کشور می‌سازد. چنانچه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «مجلس مطلوب هنگامی شکل می‌گیرد که مردم با بصیرت و چشمانی‌باز، نمایندگان مطلوب یعنی کسانی را که واجد شرایط لازم هستند به مجلس فرستند.»

پی نوشت ها:

. تعبیر حضرت امام (ره).

. همان.

. دیدار جمعى از اقشار مختلف مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه 19/10/1386.

. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان به مناسبت روز 29 بهمن 28/11/1386.

. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم یزد 12/10/1386.

. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان به مناسبت روز 29 بهمن28/11/1386.

. رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، 31/6/1386.

. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم یزد 12/10/1386.

http://www.porseman.org/showarticle.aspx?id=429

 

برگرفته از سایت پرسمان (اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( شنبه 91/1/5 :: ساعت 7:35 عصر )
»» وظایف ما در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی

وظایف ما در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی

 

در انتخابات مهمترین وظایفی که مربوط به خود هر فرد می شود عبارتند از:

1 اصل شرکت در انتخابات و انداختن رأى در صندوق

2- شناخت و تشخیص کاندیداى اصلح که کار بسیار مهم و حسّاسى مى‏باشد و نیازمند تحقیق گسترده و دقیق از کاندیداى اصلح است که این کار، گاهى توسط خود شخص رأى دهنده (بدون واسطه) به خاطر اطلاعاتى که از سوابق اجرائى، انگیزه‏ها، افکار و عقاید فرد، میزان ایمان و تعهد و دلسوزى او نسبت به نظام و مردم، قدرت و توان مدیریتى او در اجراى برنامه‏ها و پایبندى او به اصول و ارزشهاى اسلامى، و بالاخره اصلح بودن و برترى کاندیداى مورد نظر خویش نسبت به سایر کاندیداها در موارد یاد شده، وجود دارد، صورت می گیرد. اما گاهى فرد توان و قدرت تشخیص و شناخت و انتخاب کاندیداى اصلح را ندارد یا به علّت تعدد کاندیداها و... این کار براى او میسّر نمى‏باشد. در این جا لازم است تا از طریق شناخت با واسطه اقدام نماید یعنى به تشکل های سیاسى مورد اطمینان خود یا افراد متدین، متعهد و کارشناسى که توان تشخیص این امر را دارند مراجعه نماید.

در این بخش به منظور آشنایی بیشتر با شرایط کاندیدای برتر و اصلح ابتدا به صورت مختصر به بحث تئوریک و نظری شناخت ملاکات و الگوهای انتخاب نماینده اصلح از نظر اسلام و مقام معظم رهبری پرداخته و سپس راهکارهای عملی آن شناخت را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم:

الف) ملاکات و صفات کاندیدای اصلح از نظر اسلام: بر حسب آنچه که از سخنان معصومین (ع) و حکم عقل به دست می آید, کسی که در نظام اسلامی می خواهد دارای مسؤولیتی بشود باید دارای این خصوصیات باشد:

1 پارسائی و پرهیز از گناه و دوری از نافرمانی خدا همراه با حلم و بردباری به طوری که بدون اعمال غضب و خشم بیجا با مهربانی با مردم روبرو شود.

2 آگاهی کامل از قوانین اسلامی و احکام الهی , اگر زمامدار با کلام خدا آشنا نباشد گرفتار افکار انحرافی و التقاطی می شود و به جای این که ملت را به اسلام دعوت کند موجب انحراف آن ها می گردد.

3 پیروی کامل از ولایت فقیه و خط امام و رهبری

4 سخاوت نفسانی و بی اعتنایی به ثروت دنیا

5 تأکید بر عدالت و رعایت ضوابط و قوانین و پرهیز از ظلم و ستم

6 تأکید بر اجرای سنتهای مذهبی و دینی و واجبات الهی.

7 دارا بودن دانش کافی و آگاهی از فقه اسلامی همراه با بینش عمیق سیاسی و مدیریت کافی و حسن تدبیر برای اداره ی امور جامعه.

8 مصالح جامعه ی اسلامی را بر مصالح شخصی و جناحی مقدم دارد: رسول خدا(ص) می فرماید: ((هر کس خود را بر قومی مقدم بدارد در حالی که بداند در بین آن ملت فاضلتر از او وجود دارد آن شخص به خدا و رسول و جمیع مسلمانان خیانت کرده است, (الغدیر, ج 8, ص 291)

9 عدم وابستگی به کشورهای سلطه گر

علاوه بر ملاکات فوق ، توجه به معیارهائی که مقام معظم رهبری در جهت شناسائی کاندیدای اصلح معرفی می نمایند ، و تطبیق آن بر نامزدها نیز در رسیدن به راهکاری اساسی در دستیابی به نتیجه مطلوب، حائز اهمیت است:

مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و ویژگی های بهترین نامزد ریاست جمهوری می فرمایند : « ... درست در نقطه‏ی مقابل خواست دشمنان، همه‏ی ما باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم. انتخابات آبروی ملی ماست؛ انتخابات یکی از شاخصهای رشد ملی ماست؛ انتخابات وسیله‏ای برای عزت ملی است. وقتی ببینند که ملت ایران با شور و با شعور و با درک کامل و آگاهی پای صندوقهای رأی میروند، معنایش چیست؟ معنایش این است ملت برای خود حق و توان تصمیم‏گیری قائل است؛ میخواهد در آینده‏ی کشور اثر بگذارد و مسئولان کشور و مدیران اصلی کشور را انتخاب کند. انتخاب رئیس جمهور یعنی انتخاب رئیس قوه‏ی مجریه و کسی که اغلب امکانات کشور در اختیار اوست. و می‏بینید اگر چنانچه رئیس جمهوری شور و نشاط و شوق و اراده داشته باشد، چه خدمات بزرگی را برای این کشور انجام میدهد؛ میخواهند این نباشد. من عرض میکنم: همه باید اصرار داشته باشید که در انتخابات شرکت کنید. به نظر من مسئله‏ی اول در انتخابات، مسئله‏ی انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ی اول، مسئله‏ی حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم میکند، پایه‏های نظام را مستحکم میکند، آبروی ملت ایران را زیاد میکند، استقامت کشور را در مقابل دشمنی‏ها زیاد میکند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف میکند. این یک مسئله‏ی بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ی اول، شرکت در انتخابات است.

مسئله‏ی بعدی در انتخابات این است که مردم سعی کنند صالح‏ترین را انتخاب کنند. آن کسانی که نامزد ریاست جمهوری میشوند و در شورای نگهبان صلاحیت آنها زیر ذره بین قرار میگیرد و شورای نگهبان صلاحیت آنها را اعلام میکند، اینها همه‏شان صالحند. اما مهم این است که شما در بین این افراد صالح، بگردید و صالح‏ترین را پیدا کنید. این جا جائی نیست که من و شما بتوانیم به حداقل اکتفاء کنیم؛ دنبال حداکثر باشید؛ بهترین را انتخاب کنید.

بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظری ابراز نمیکنم؛ اما شاخصهائی وجود دارد. بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگری و تجمل‏پرستی است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگری باشد، مردم را به سمت اشرافیگری و به سمت اسراف سوق خواهد داد. ...» (بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان کردستان 22/2/1388‏)

ب) راهکارهای عملی شناخت کاندیدای اصلح:

در شناخت کاندیدای اصلح دو موضوع عمیقا باید بررسی شود:

1 میزان کارآیی و تجربه و تخصص او برای کاری که انتخاب می گردد.

2 میزان دیانت و تعهدی که در اسلام باید داشته باشد. برای شناختن میزان کارآیی فرد, انتخاب کننده باید مشکلات و نیازها و اولویت های جامعه را تشخیص دهد تا سپس با شناختی که از توانایی ها و استعدادهای کاندیدای مورد نظر خود بدست می آورد به این نتیجه برسد که او بهترین فرد برای حل مشکلات و پیشبرد اولویتها می باشد.

برخی از راههای شناخت میزان کارائی فرد عبارتند از:

1 بررسی و مطالعه برنامه های کاندیداها و مقایسه آن ها با اولویتها و مصالح روز کشور و تأکید بر عدالت اجتماعی ...

2 بررسی و مطالعه گرایشهای فکری هر یک از کاندیداها و مقایسه ی آن ها با تفکرات صحیح اسلام و انقلاب.

3 بررسی و مطالعه سوابق اجرایی و مدیریتی و ارزیابی موفقیتها یا ناکامیهای کاندیدای مورد نظر در انجام مسؤولیتهای خود

4 بررسی و مطالعه فعالیتهای سیاسی و جناحی فرد و ارزیابی عملکرد آن جناح در مقایسه با خط امام و رهبری و مصالح نظام و انقلاب و میزان اولویت دادن مصالح نظام بر مصالح جناحی و اهمیت دادن بر وحدت ملی

5 بررسی میزان رعایت موازین فقهی , شرعی و اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی و... و موضوعاتی از این قبیل که از طریق , مراجعه به کتب و مقاله ها و آثار قلمی او یا متن سخنرانیهای او در گذشته و حال , مطالعه ی دیدگاه های موافق و مخالف درباره ی او, مشورت با افراد و شخصیتهای سیاسی , مذهبی و... که آشنایی دقیق از کاندیدای مورد نظر شما درباره ی موضوعات فوق داشته , و... انجام می شود. همچنین برای شناختن میزان تعهد فرد بهترین راه مطالعه در زندگی آن ها و شناخت نوع هدفی را که آن ها در زندگی دنبال می کنند و میزان تقوا و پایبندی به اصول و ارزشهای الهی و احکام اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی آن ها و... می باشد. و در نهایت شما با دادن نمره ای که برای هر کدام از کاندیداها در هر یک از موضوعات فوق می دهید و به دست آوردن معدل کل می توانید به شناخت کاندیدای اصلح دست یابید.

برگرفته از سایت پرسمان (اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) 

توجه: فایل بروشور این مطلب همراه با تصاویر آن هم بصورت رنگی و هم بصورت سیاه و سفید موجود می باشد. مراکز فرهنگی و پایگاه های بسیج در صورت تمایل می توانند درخواست دریافت بروشور این مطلب را بفرستند. لطفاً در متن درخواست، پست الکترونیکی و همچنین رنگی یا سیاه و سفید بودن بروشور ذکر شود. با درخواست شما فایل مربوطه بصورت رایگان به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد. با تشکر

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( شنبه 91/1/5 :: ساعت 7:35 عصر )
»» مجلس در سخنان امام و رهبری

مجلس در سخنان امام و رهبری

 

«جایگاه و اهمیت مجلس در نگاه امام»
=مجلس در رأس امور
مجلس در رأس همه امور واقع است .(صحیفه امام ، ج17، ص 115)
مجلس از همه مقاماتی که در یک کشوری هست بالاتر است .(صحیفه امام ، ج12، ص200)
=مجلس نماد و مرکز قدرت مردم
مجلس قوه مجتمع یک ملت است در یک گروه تمام قوای یک ملت در یک گروه مجتمع است و مرکز همه قانونها وقدرتها مجلس است. مجلس هدایت می کند همه را.(صحیفه امام ، ج12، 347)
=مجلس خانه مردم
مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است. (صحیفه امام ، ج21، ص 11)
=مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای ملت
این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است. (صحیفه امام ، ج14، ص 370)
«جایگاه و اهمیت مجلس در نگاه رهبری»
« مجلس مظهر مردم سالاری »
مجلس مظهر مردم‏سالاری دینی است. الگویی که نظام اسلامی در خصوص مردم‏سالاری دینی به دنیا ارائه داد و در عرصه‏ی سیاست جهانی مطرح کرد، بدون شک تجربه‏ی موفقی از آب درآمد.
مظهر این مردم‏سالاری، مجلس شورای اسلامی است؛ هم «شورا» است، هم «اسلامی» است؛ هم انتخاب مردم است، هم جهتگیری اسلامی است این الگو، بی‏نظیر است. البته طبیعی است که علیه آن تبلیغات کنند اما حقیقت قضیه همین چیزی است که ما آن را حس می‏کنیم. این‏جا مرکز و قله و به تعبیری ویترین مجموعه‏ی نظام اسلامی است که جلوی چشم قرار دارد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏در دیدار نمایندگان هفتمین دوره‏ى مجلس شوراى اسلامى‏ ,27.3/83)
«مجلس تهیه کننده‌ نرم‌افزار حرکت کشور »
این قانونى که شما دارید تنظیم می‌کنید، در واقع نرم‏افزار حرکت عظیم این کشور است؛ یک کشور، یک ملت، هفتاد میلیون جمعیت که فى نفسه یک چیز بسیار خطیر و بسیار عظیمى است، در هر کجاى دنیا که باشد، با هر جور مردمى که باشد، مسئولیت سنگینى است، لیکن در شرایط ما مساله از اینها بالاتر است؛ مساله این است که همین کشور شما، این انقلاب شما، این نظام جمهورى شما، راه نویی را در برابر پاى بشر امروز گشوده است؛ اینها تعارف نیست، اینها عمق و متن تفکرى است که انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى بر اساس آن تشکیل شده است.
در این کار بزرگ، یعنى تشکیل چنین نظامى با این خصوصیات، قواى مختلف سهیم‌اند؛ قوه‏ مجریه، قوه‏ مقننه، قوه‏ قضائیه و قوه‏ مقننه تهیه کننده‏ نرم‏افزار این حرکت عظیم است؛ ببینید چقدر مساله مهم است.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات رهبر معظم انقلاب ‏در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم,21/3/87)
« مجلس قوه مفکره کشور »
مجلس قوه‌ى مفکره‌ى کشور است. فکر در لباس قانون تجلى میکند، بعد در سراسر وجود کشور سریان و جریان پیدا میکند. چیزى که دائم باید در نظر باشد، این است که ببینیم فکر این قوه‌ى مفکره اولاً نسبتش با ارزشهاى اساسى انقلاب چیست - چون این شاخه‌اى روئیده بر بدنه‌ى عظیم و قد کشیده و مستحکم انقلاب است دیگر - ثانیاً نسبتش با جامعه، با مشکلات کشور و با نیازهاى مردم چیست. یک نگاه به مبدأ، یک نگاه به منتها؛ یک نگاه به خاستگاه، یک نگاه به هدف؛ این باید روشن باشد. اگر این شد، آن وقت قوانین، هم اصیل خواهد بود، درست خواهد بود، صحیح خواهد بود، هم کارآمد خواهد بود. اگر اوّلى نباشد، قانون مثل شاخه‌ى از درخت بریده است؛ اصالت خود را از دست خواهد داد و دیگر قانون اصیلى نیست. اگر دومى نباشد، قانون اصیل است، مشروعیت دارد، اما مقبولیت ندارد. اگر منطبق بر خواستهاى جامعه و نیازهاى فورى و به‌روز و نیز نیازهاى بلندمدت جامعه نباشد، آن وقت دیگر مقبولیت نخواهد داشت به حسب هر مقدارى که در آن جهت کمبود دارد. این یک نکته است که باید در نظر باشد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى,3/4/88)
«مجلس ایده آل از نگاه امام »
=مجلس باید یک محیطی باشد که با کمال تفاهم و خیر خواهی برای ملت و کشور، مسائل را پیش بیاورند انتقاد می کنند، انتقاد خیر خواهانه باشد. جواب انتقاد می دهند آن هم خیر خواهانه باشد و منظره مجلس یک منظره صالح باشد .(صحیفه امام ، ج14، ص 370)
=من میل دارم که این مجلس که از همین ملت تشکیل شده است و با رأی همین ملت تشکیل شده است مجلسی که اساس یک کشور است باید محلی برای بحث و ساختن اخلاق جامعه باشد ... لذا باید نطقهای قبل از دستور یا مسائلی که در مجلس واقع می شود همانند خطبه های نهج البلاغه و خطب ائمه اطهار مردم را رو به صلاح ببرد .(صحیفه امام ، ج 18، ص 43)
= مجلسی است که باید سیاست نه شرقی و نه غربی را در جهان اجرا کند و احکام سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی اسلام را که به طاق فراموشی سپرده شده بود و قرنها منزوی بود به صحنه آورد و چنین مجلسی است که قدرت روحی مافوق عادی و قدرت تشخیص مسائل پیچیده جهان و قدرت تصمیم گیریهای قاطع بی گرایش به دو قطب الحادی و سرمایه داری را لازم دارد. (صحیفه امام ، ج 18 ، ص 463)
«مجلس ایده آل در نگاه رهبری»
=مجلسى است که پرچم اسلام را در دست بگیرد و راه سعادت کشور و ملت را که همان راه اسلام است، با جدیت، علاقه و فداکارى دنبال نماید و بدون تردید با رعایت مقررات قانونى و عمل برطبق قانون، چنین نتیجه‏اى به دست خواهد آمد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، دیدار مسؤولان اجرایى و نظارتى انتخابات ششمین دوره مجلس شوراى اسلامى ,22/9/78)
= مردم باید مجلسى داشته باشند که به مصالح مردم و مبانى اساسى انقلاب بیندیشد، راه خدا را انتخاب کند و هدفش از هرگونه نقض، ابرام، تصویب و ردى این باشد که کشور را هر چه بیشتر به سمت اداره اسلامى سوق بدهد؛ و مجلسى که بتواند اینگونه عمل کند، تأثیر آن در اداره کشور و حیات جامعه و در وضع عمومى مردم، حقاً و انصافاً بى‏نظیر خواهد بود.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، دیدار مسؤولان اجرایى و نظارتى انتخابات ششمین دوره مجلس شوراى اسلامى ,22/9/78)
=مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در دیدار کارگزاران حج 26/11/1378)
=مجلس باید اثرگذار، پر رنگ، فعال و دارای نقش باشد؛ همه‌ی تلاش باید دنبال این باشد.
«معیارهای نامزد اصلح از نگاه امام»
=انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان (صحیفه نور، ج 18، ص 152)
= اشخاصی را انتخاب کنیم که از هر جهت صالح باشند . مسلمان بودن تنها فایده ای ندارد، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد . سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید
البته مثل مدرس که به این زودیها پیدا نمی شود- کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر قدرت دیگری تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند.(صحیفه نور، ج 18، ص 198)
= اشخاص متدین ، اشخاص مطلع ، اشخاص متعهد ، اشخاص عقیده مند به نهضت ، اشخاصی که نه مایل به طرف شرق هستند و نه مایل به طرف غرب بلکه در صراط مستقیم انسانیت و اسلام هستند ، آنها را انتخاب کنید . سرنوشت خودتان را به اشخاص امین بدهید .(صحیفه امام ، ج8، ص 385)
= کسانی را انتخاب کنند که صددرصد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و متعهد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتب های انحرافی و معتقد به جمهوری اسلامی باشند . (صحیفه امام ، ج12، 277-278)
= مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین ، اسلام مستضعفین ، اسلام رنجدیدگان تاریخ ، اسلام عارفان مبارزه جو ، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری ، اسلام مستکبرین ، اسلام مرفهین بی درد ، اسلام منافقین ، اسلام راحت طلبان ، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی هستند ، طرد نموده و به مردم معرفی نمایند .(صحیفه امام ، ج21، ص 10-11)
= وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه ان است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالبا بین متوسطین جامعه و محرومین می باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم
به سوی غرب یا شرق و بدون گرایش به مکتبهای انحرافی و اشخاص تحصیلکرده و مطلع بر مسائل روز وسیاستهای اسلامی به مجلس بفرستند .(وصیت نامه الهی
سیاسی ، صحیفه امام ، ج21، ص 419-420)
«معیارهای نامزد اصلح از نگاه رهبری»
=مردم باید کسانى را انتخاب کنند که به کانونهاى ثروت و قدرت متصل نباشند؛ کسانى باشند که واقعاً مردم اینها را بخواهند؛ بر طبق وجدانشان، بر طبق دینشان، بر طبق وظائف انقلابى‌شان عمل کنند.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در جمع مردم کرمانشاه ,20/7/90)
=در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ی مردم و به عزت مردم اهمیت می‌دهد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) 14/3/1384)
=بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی‌گری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافی‌گری و تجمل‏پرستی است.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادی سنندج‏ 88/2/22)

برگرفته از سایت پرسمان (اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)

 

 

توجه: فایل بروشور این مطلب همراه با تصاویر آن هم بصورت رنگی و هم بصورت سیاه و سفید موجود می باشد. مراکز فرهنگی و پایگاه های بسیج در صورت تمایل می توانند درخواست دریافت بروشور این مطلب را بفرستند. لطفاً در متن درخواست، پست الکترونیکی و همچنین رنگی یا سیاه و سفید بودن بروشور ذکر شود. با درخواست شما فایل مربوطه بصورت رایگان به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد. با تشکر

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( شنبه 91/1/5 :: ساعت 7:34 عصر )
»» *شلیکتون به قلب دشمن مبارک*

سلام. با اینکه دیر اومدم اما دوست دارم تبریکمو گفته باشم.

*رأیتون(شلیکتون به قلب دشمن) مبارک*

 down with esraieel

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( دوشنبه 90/12/15 :: ساعت 11:12 صبح )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آیا تروریست هایی که خود را شهید می دانند و به خاطر خدا آدم می کش
هسته ای بهانه است...
خدایا مهدی فاطمه تنهاست
تشدید تحریم ها
صفحه ای که لایک خور میلیونی پیدا کرد + تصاویر
عجب! آقایان، نیامده توافق کردند!!
دنیا به گروه \پــنــج تــن\ وابسته ست
ارتباط پسر و دختر در دانشگاه در چه حدی باید باشد؟
راه های مقابله با شیطان در عصر حاضر
هدیه زیبا
سبک زندگی قرآنی- بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی مطلوب
سخنان مهم و تحلیل فقهی آیتالله مصباح یزدی درباره انتخابات ریاست
جلیلی پس از اعلام نتایج: ما می خواهیم دولت اسلامی موفق باشد
چه عواملی باعث می شود، امام زمان(علیه السّلام) را نشناسیم؟
خرید کالاهای داخلی یا خارجی؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 20
>> مجموع بازدیدها: 84440
» درباره من

ولایت _ وحدت _ بصیرت

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری [1]
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای [3]
نشریه الکترونیکی پرسمان [1]
جبهه پایداری انقلاب اسلامی
حجة الإسلام محمد داستانپور [5]
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [1]
گروه اینترنتی رهروان ولایت
اسوه, زن محور تربیت
[آرشیو(8)]

» آرشیو مطالب
اولیاء الله
نظام اسلامی
احکام شرعی
ولایت فقیه
یادداشت های بصیرتی
متفرقه

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
مبنی بر تأیید محتوا نمی باشد
سایت اسوه
عشق الهی
فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی
جبهه وبلاگی غدیر
9دی(بیرق حسین را برافراشتیم)
درجست وجوی حقیقت
شیدائی
مسأله شرعی
سمت دوست
کبوتر حرم
سیب سرخ
یادداشتهای فانوس
حاج آقا مسئلةٌ
آن دنیا 13
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک‌های مختلف
###@وطنم جزین@###
طیفکان
محمد امیدواری ابرقویی
جویبار لحظه ها
معیار عدل
رویابین
آنتی التقاط
اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
بسیج در روستای شیدان
دکتر علی حاجی ستوده
هدایت قرآنی
زمزم ولایت
وب نوشته مهدی میانجی
ریحانة النبی
روشنایی
عطر یاس
درخش
منطقه و جهان آبستن حوادث خوش یمن
سرباز ولایت
* امام مبین *
بچه های خدایی

گمشده
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
fazestan
ای روشنای خانه امید، ای شهید...
عمارمیاندواب
آسمون آبی چهاربرج
صدای مردم نی ریز
ܓ✿ دنـیــــای مـــــــن
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
عرفان وادب
بادصبا
صراط مبین
جهاد ولایت
شهریار کوچه ها
پایگاه خواهران شهید جوانی
احساس ابری
هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه الزهرا(س)
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سلام آقاجان
محمد قدرتی
مهاجر
ماه در کویر
کشکول
در انتظار آفتاب
شهید آوینی
با نگاه اخرینش خنده کرد....
سیرت پیشگان
کلبه بصیرت
پیامنمای جامع
مـــــــــبـــــلِّـــــغ اســـــلــــام
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
مبنی بر تأیید محتوا نمی باشد






























» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب