ابزار هدایت به بالای صفحه

مجلس در سخنان امام و رهبری - ولایت _ وحدت _ بصیرت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

به [دوستی] آن که به تو رغبتی ندارد، رغبت مکن . [امام علی علیه السلام]
ولایت _ وحدت _ بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مجلس در سخنان امام و رهبری

مجلس در سخنان امام و رهبری

 

«جایگاه و اهمیت مجلس در نگاه امام»
=مجلس در رأس امور
مجلس در رأس همه امور واقع است .(صحیفه امام ، ج17، ص 115)
مجلس از همه مقاماتی که در یک کشوری هست بالاتر است .(صحیفه امام ، ج12، ص200)
=مجلس نماد و مرکز قدرت مردم
مجلس قوه مجتمع یک ملت است در یک گروه تمام قوای یک ملت در یک گروه مجتمع است و مرکز همه قانونها وقدرتها مجلس است. مجلس هدایت می کند همه را.(صحیفه امام ، ج12، 347)
=مجلس خانه مردم
مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است. (صحیفه امام ، ج21، ص 11)
=مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای ملت
این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است. (صحیفه امام ، ج14، ص 370)
«جایگاه و اهمیت مجلس در نگاه رهبری»
« مجلس مظهر مردم سالاری »
مجلس مظهر مردم‏سالاری دینی است. الگویی که نظام اسلامی در خصوص مردم‏سالاری دینی به دنیا ارائه داد و در عرصه‏ی سیاست جهانی مطرح کرد، بدون شک تجربه‏ی موفقی از آب درآمد.
مظهر این مردم‏سالاری، مجلس شورای اسلامی است؛ هم «شورا» است، هم «اسلامی» است؛ هم انتخاب مردم است، هم جهتگیری اسلامی است این الگو، بی‏نظیر است. البته طبیعی است که علیه آن تبلیغات کنند اما حقیقت قضیه همین چیزی است که ما آن را حس می‏کنیم. این‏جا مرکز و قله و به تعبیری ویترین مجموعه‏ی نظام اسلامی است که جلوی چشم قرار دارد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏در دیدار نمایندگان هفتمین دوره‏ى مجلس شوراى اسلامى‏ ,27.3/83)
«مجلس تهیه کننده‌ نرم‌افزار حرکت کشور »
این قانونى که شما دارید تنظیم می‌کنید، در واقع نرم‏افزار حرکت عظیم این کشور است؛ یک کشور، یک ملت، هفتاد میلیون جمعیت که فى نفسه یک چیز بسیار خطیر و بسیار عظیمى است، در هر کجاى دنیا که باشد، با هر جور مردمى که باشد، مسئولیت سنگینى است، لیکن در شرایط ما مساله از اینها بالاتر است؛ مساله این است که همین کشور شما، این انقلاب شما، این نظام جمهورى شما، راه نویی را در برابر پاى بشر امروز گشوده است؛ اینها تعارف نیست، اینها عمق و متن تفکرى است که انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى بر اساس آن تشکیل شده است.
در این کار بزرگ، یعنى تشکیل چنین نظامى با این خصوصیات، قواى مختلف سهیم‌اند؛ قوه‏ مجریه، قوه‏ مقننه، قوه‏ قضائیه و قوه‏ مقننه تهیه کننده‏ نرم‏افزار این حرکت عظیم است؛ ببینید چقدر مساله مهم است.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات رهبر معظم انقلاب ‏در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم,21/3/87)
« مجلس قوه مفکره کشور »
مجلس قوه‌ى مفکره‌ى کشور است. فکر در لباس قانون تجلى میکند، بعد در سراسر وجود کشور سریان و جریان پیدا میکند. چیزى که دائم باید در نظر باشد، این است که ببینیم فکر این قوه‌ى مفکره اولاً نسبتش با ارزشهاى اساسى انقلاب چیست - چون این شاخه‌اى روئیده بر بدنه‌ى عظیم و قد کشیده و مستحکم انقلاب است دیگر - ثانیاً نسبتش با جامعه، با مشکلات کشور و با نیازهاى مردم چیست. یک نگاه به مبدأ، یک نگاه به منتها؛ یک نگاه به خاستگاه، یک نگاه به هدف؛ این باید روشن باشد. اگر این شد، آن وقت قوانین، هم اصیل خواهد بود، درست خواهد بود، صحیح خواهد بود، هم کارآمد خواهد بود. اگر اوّلى نباشد، قانون مثل شاخه‌ى از درخت بریده است؛ اصالت خود را از دست خواهد داد و دیگر قانون اصیلى نیست. اگر دومى نباشد، قانون اصیل است، مشروعیت دارد، اما مقبولیت ندارد. اگر منطبق بر خواستهاى جامعه و نیازهاى فورى و به‌روز و نیز نیازهاى بلندمدت جامعه نباشد، آن وقت دیگر مقبولیت نخواهد داشت به حسب هر مقدارى که در آن جهت کمبود دارد. این یک نکته است که باید در نظر باشد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى,3/4/88)
«مجلس ایده آل از نگاه امام »
=مجلس باید یک محیطی باشد که با کمال تفاهم و خیر خواهی برای ملت و کشور، مسائل را پیش بیاورند انتقاد می کنند، انتقاد خیر خواهانه باشد. جواب انتقاد می دهند آن هم خیر خواهانه باشد و منظره مجلس یک منظره صالح باشد .(صحیفه امام ، ج14، ص 370)
=من میل دارم که این مجلس که از همین ملت تشکیل شده است و با رأی همین ملت تشکیل شده است مجلسی که اساس یک کشور است باید محلی برای بحث و ساختن اخلاق جامعه باشد ... لذا باید نطقهای قبل از دستور یا مسائلی که در مجلس واقع می شود همانند خطبه های نهج البلاغه و خطب ائمه اطهار مردم را رو به صلاح ببرد .(صحیفه امام ، ج 18، ص 43)
= مجلسی است که باید سیاست نه شرقی و نه غربی را در جهان اجرا کند و احکام سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی اسلام را که به طاق فراموشی سپرده شده بود و قرنها منزوی بود به صحنه آورد و چنین مجلسی است که قدرت روحی مافوق عادی و قدرت تشخیص مسائل پیچیده جهان و قدرت تصمیم گیریهای قاطع بی گرایش به دو قطب الحادی و سرمایه داری را لازم دارد. (صحیفه امام ، ج 18 ، ص 463)
«مجلس ایده آل در نگاه رهبری»
=مجلسى است که پرچم اسلام را در دست بگیرد و راه سعادت کشور و ملت را که همان راه اسلام است، با جدیت، علاقه و فداکارى دنبال نماید و بدون تردید با رعایت مقررات قانونى و عمل برطبق قانون، چنین نتیجه‏اى به دست خواهد آمد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، دیدار مسؤولان اجرایى و نظارتى انتخابات ششمین دوره مجلس شوراى اسلامى ,22/9/78)
= مردم باید مجلسى داشته باشند که به مصالح مردم و مبانى اساسى انقلاب بیندیشد، راه خدا را انتخاب کند و هدفش از هرگونه نقض، ابرام، تصویب و ردى این باشد که کشور را هر چه بیشتر به سمت اداره اسلامى سوق بدهد؛ و مجلسى که بتواند اینگونه عمل کند، تأثیر آن در اداره کشور و حیات جامعه و در وضع عمومى مردم، حقاً و انصافاً بى‏نظیر خواهد بود.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، دیدار مسؤولان اجرایى و نظارتى انتخابات ششمین دوره مجلس شوراى اسلامى ,22/9/78)
=مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در دیدار کارگزاران حج 26/11/1378)
=مجلس باید اثرگذار، پر رنگ، فعال و دارای نقش باشد؛ همه‌ی تلاش باید دنبال این باشد.
«معیارهای نامزد اصلح از نگاه امام»
=انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان (صحیفه نور، ج 18، ص 152)
= اشخاصی را انتخاب کنیم که از هر جهت صالح باشند . مسلمان بودن تنها فایده ای ندارد، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد . سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید
البته مثل مدرس که به این زودیها پیدا نمی شود- کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر قدرت دیگری تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند.(صحیفه نور، ج 18، ص 198)
= اشخاص متدین ، اشخاص مطلع ، اشخاص متعهد ، اشخاص عقیده مند به نهضت ، اشخاصی که نه مایل به طرف شرق هستند و نه مایل به طرف غرب بلکه در صراط مستقیم انسانیت و اسلام هستند ، آنها را انتخاب کنید . سرنوشت خودتان را به اشخاص امین بدهید .(صحیفه امام ، ج8، ص 385)
= کسانی را انتخاب کنند که صددرصد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و متعهد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتب های انحرافی و معتقد به جمهوری اسلامی باشند . (صحیفه امام ، ج12، 277-278)
= مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین ، اسلام مستضعفین ، اسلام رنجدیدگان تاریخ ، اسلام عارفان مبارزه جو ، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری ، اسلام مستکبرین ، اسلام مرفهین بی درد ، اسلام منافقین ، اسلام راحت طلبان ، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی هستند ، طرد نموده و به مردم معرفی نمایند .(صحیفه امام ، ج21، ص 10-11)
= وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه ان است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالبا بین متوسطین جامعه و محرومین می باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم
به سوی غرب یا شرق و بدون گرایش به مکتبهای انحرافی و اشخاص تحصیلکرده و مطلع بر مسائل روز وسیاستهای اسلامی به مجلس بفرستند .(وصیت نامه الهی
سیاسی ، صحیفه امام ، ج21، ص 419-420)
«معیارهای نامزد اصلح از نگاه رهبری»
=مردم باید کسانى را انتخاب کنند که به کانونهاى ثروت و قدرت متصل نباشند؛ کسانى باشند که واقعاً مردم اینها را بخواهند؛ بر طبق وجدانشان، بر طبق دینشان، بر طبق وظائف انقلابى‌شان عمل کنند.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در جمع مردم کرمانشاه ,20/7/90)
=در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ی مردم و به عزت مردم اهمیت می‌دهد.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) 14/3/1384)
=بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی‌گری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافی‌گری و تجمل‏پرستی است.(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادی سنندج‏ 88/2/22)

برگرفته از سایت پرسمان (اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)

 

 

توجه: فایل بروشور این مطلب همراه با تصاویر آن هم بصورت رنگی و هم بصورت سیاه و سفید موجود می باشد. مراکز فرهنگی و پایگاه های بسیج در صورت تمایل می توانند درخواست دریافت بروشور این مطلب را بفرستند. لطفاً در متن درخواست، پست الکترونیکی و همچنین رنگی یا سیاه و سفید بودن بروشور ذکر شود. با درخواست شما فایل مربوطه بصورت رایگان به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد. با تشکر

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ولایت مدار ( شنبه 91/1/5 :: ساعت 7:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آیا تروریست هایی که خود را شهید می دانند و به خاطر خدا آدم می کش
هسته ای بهانه است...
خدایا مهدی فاطمه تنهاست
تشدید تحریم ها
صفحه ای که لایک خور میلیونی پیدا کرد + تصاویر
عجب! آقایان، نیامده توافق کردند!!
دنیا به گروه \پــنــج تــن\ وابسته ست
ارتباط پسر و دختر در دانشگاه در چه حدی باید باشد؟
راه های مقابله با شیطان در عصر حاضر
هدیه زیبا
سبک زندگی قرآنی- بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی مطلوب
سخنان مهم و تحلیل فقهی آیتالله مصباح یزدی درباره انتخابات ریاست
جلیلی پس از اعلام نتایج: ما می خواهیم دولت اسلامی موفق باشد
چه عواملی باعث می شود، امام زمان(علیه السّلام) را نشناسیم؟
خرید کالاهای داخلی یا خارجی؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 84184
» درباره من

ولایت _ وحدت _ بصیرت

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری [1]
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای [3]
نشریه الکترونیکی پرسمان [1]
جبهه پایداری انقلاب اسلامی
حجة الإسلام محمد داستانپور [5]
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [1]
گروه اینترنتی رهروان ولایت
اسوه, زن محور تربیت
[آرشیو(8)]

» آرشیو مطالب
اولیاء الله
نظام اسلامی
احکام شرعی
ولایت فقیه
یادداشت های بصیرتی
متفرقه

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
مبنی بر تأیید محتوا نمی باشد
سایت اسوه
عشق الهی
فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی
جبهه وبلاگی غدیر
9دی(بیرق حسین را برافراشتیم)
درجست وجوی حقیقت
شیدائی
مسأله شرعی
سمت دوست
کبوتر حرم
سیب سرخ
یادداشتهای فانوس
حاج آقا مسئلةٌ
آن دنیا 13
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک‌های مختلف
###@وطنم جزین@###
طیفکان
محمد امیدواری ابرقویی
جویبار لحظه ها
معیار عدل
رویابین
آنتی التقاط
اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
بسیج در روستای شیدان
دکتر علی حاجی ستوده
هدایت قرآنی
زمزم ولایت
وب نوشته مهدی میانجی
ریحانة النبی
روشنایی
عطر یاس
درخش
منطقه و جهان آبستن حوادث خوش یمن
سرباز ولایت
* امام مبین *
بچه های خدایی

گمشده
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
fazestan
ای روشنای خانه امید، ای شهید...
عمارمیاندواب
آسمون آبی چهاربرج
صدای مردم نی ریز
ܓ✿ دنـیــــای مـــــــن
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
عرفان وادب
بادصبا
صراط مبین
جهاد ولایت
شهریار کوچه ها
پایگاه خواهران شهید جوانی
احساس ابری
هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه الزهرا(س)
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سلام آقاجان
محمد قدرتی
مهاجر
ماه در کویر
کشکول
در انتظار آفتاب
شهید آوینی
با نگاه اخرینش خنده کرد....
سیرت پیشگان
کلبه بصیرت
پیامنمای جامع
مـــــــــبـــــلِّـــــغ اســـــلــــام
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
مبنی بر تأیید محتوا نمی باشد






























» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب